Marjolein maakt impact

Impactmaker.
Successendeler.
Verhalenvanger.

Hoe maak jij jezelf onmisbaar bij Fontys?

Ik ben Consultant Marketing & Communicatie bij Fontys Hogeschool Economie & Communicatie. Ik ben onder meer verantwoordelijk voor het externe netwerk van ons 12 opleidingen tellende instituut. Vanuit Marketing & Communicatie ondersteun ik de relatiemanager en lever ik een bijdrage aan het onderhouden van de huidige relaties en het leggen van nieuwe contacten met het werkveld. Door mijn inzet maken studenten kennis met een breed scala aan toporganisaties die hen voorbereiden op de beroepspraktijk. Tegelijk profiteren deze bedrijven van de frisse blikken van onze studenten, en vergroten zij hun exposure en naamsbekendheid onder duizenden toekomstige professionals.

 

Heb je daar een voorbeeld van?

Een belangrijke partner van Fontys is Markteffect, een full-service marktonderzoeksbureau. Fontys en Markteffect hebben een samenwerking waarmee het onderwijs en het bedrijfsleven dichter bij elkaar worden gebracht door middel van bijvoorbeeld gastcolleges, stages en praktijkopdrachten. Onze band is extra speciaal omdat de twee oprichters beiden de opleiding Fontys Commerciële Economie hebben afgerond. Vanaf dag 1 ben ik betrokken bij het vormgeven van de samenwerking. Daarnaast zet ik me in om de kracht van ons partnership breed te delen, en de wereld te laten zien wat voor gave dingen we allemaal doen. Dit geldt niet alleen voor Markteffect, maar ook voor alle andere samenwerkingen met het werkveld.

7227

Op welke manier deel je deze successen?

Ik ben een verhalenvanger. Hebben we een boodschap die te interessant is om niet te delen? Dan vertaal ik deze naar bijvoorbeeld een nieuwsbrief, persbericht, of LinkedIn post, en slinger ik hem de wijde wereld in. Zo bundel ik de succesverhalen van studenten die iets indrukwekkends hebben gerealiseerd bij bijvoorbeeld Markteffect, maar ook verhalen van organisaties die iets waardevols in ons onderwijs hebben betekend. Door vol trots uit te dragen wat we samen allemaal neerzetten en hoe we daarmee van betekenis zijn, laat ik studenten, potentials, en partners uit het werkveld de pareltjes van onze samenwerkingen zien. Dit trekt vaak weer nieuwe partners aan.

 

Hoe maakt Markteffect impact in de maatschappij door de samenwerking met Fontys aan te gaan?

Dat is echt een wisselwerking. De frisse blikken van onze studenten zorgen voor nieuwe inzichten die marktonderzoek naar een next level tillen. Maar het is niet zo dat onze studenten alleen iets komen brengen. Als Markteffect een opdracht aangaat met studenten, dan gaat dat vaak om een onderzoek dat iets voor de maatschappij betekent. Een onderzoek dat niet alleen voor Fontys van betekenis is, maar voor de hele Brainportregio en zelfs daarbuiten. En dat niet alleen. Markteffect levert een bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs en de leeromgeving door kritisch betrokken te zijn bij de ontwikkeling, vorming en/of verzorging van het onderwijs. Samen stomen wij de professionals klaar voor de arbeidsmarkt.

Meer verhalen

"We willen als hogeschool het goede voorbeeld geven aan onze studenten, medewerkers en anderen om een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst voor volgende generaties."

Jeroen maakt impact

"Ik zorg ervoor dat de juiste mensen op de juist plek staan en duurzaam ingezet kunnen worden binnen onze organisatie, zodat onze studenten het beste onderwijs kunnen genieten."

Michelle maakt impact

Nieuwste vacatures

Alvast een paar van onze mooiste vacatures. Zit jouw droombaan er (nog) niet tussen?

Docent recht

Tilburg |

32 - 40 uur

Docent taalvaardigheid en communicatieve vaardigheden

Tilburg |

32 - 40 uur

Coach/Docent Nederlands

Sittard |

24 uur

Docent ALO

Eindhoven |

24 uur

Laatste nieuws

Verbinding als fundament
Boek Inclusive Artificial Intelligence beschikbaar in Engels
Aanmelden voor Docent van het Jaar kan tot 22 november

Wil jij ook impact maken?

Plan dan nu een online kennismakingsgesprek en ontdek jouw carrièremogelijkheden bij Fontys Engineering.

Komt jouw beschikbaarheid niet overeen met die van de opleidingsmanager van je voorkeur. Plan dan evengoed een gesprek in! Elk van de aangegeven personen kan het gesprek met je aangaan.